Still Alive

Portal (傳送門) 破關後的歌曲,輕快好聽的歌,歌詞帶點黑暗調。雖然很想去接觸這款遊戲,不過到目前為止我還是沒辦法適應FPS遊戲,因為FPS對我來說簡直是頭暈目眩的夢魘。

聽完歌後對此遊戲有興趣的可以去Youtube找影片來看,影片叫"Portal Teaser Trailer",很有創意的遊戲 :) 
##ReadMore##
This was a triumph. 
這是一次勝利
I'm making a note here. 
我一定要把這紀錄起來
HUGE SUCCESS! 
這是個大成功!
It's hard to overstate my satisfaction. 
言語難以形容我現在有多麼滿足
Apature science. 
"光圈科技" (遊戲中負責開發傳送槍跟作實驗的公司)
We do what me must because we can. 
做我們應做的,因為我們辦得到
For the good of all of us. 
這是為了我們所有人好
Except the ones who are dead. 
當然除了那些因為我們而死的之外

But there's no sense crying over every mistake.
為了每一個錯誤而去懊悔是沒有意義的
You just keep on trying till you run out of cake.
你只要不斷嘗試,直到沒有任何蛋糕
And the science gets done.
 科學就會因此而成就
And you make a neat gun. 
你也得到了一把好槍 (主角手上那把傳送槍)
for the people who are still alive. 
這是為了那些還活著的人

I'm not even angry. 
我不會對你生氣的
I'm being so sincere right now. 
我是真心的對你說
Even though you broke my heart and killed me.
雖然你傷透了我的心,還毀了我
(指在遊戲中玩家把那個印有心型的箱子給丟了,然後最後還毀了那台電腦的中樞)
And tore me to pieces. 
我拆成了一堆廢鐵
And threw every piece into a fire. 
然後再丟進火爐裡燒個乾淨
As they burned it hurt because 
而且是那麼的痛苦
I was so happy for you! 
因為我真心地為你喝采!

Now these points of data. 
現在這些實驗的數據
Make a beautiful line. 
形成了一條美麗的生產線
And we're out of beta. 
我們已經完成測試
We're releasing on time. 
並且可以準時上市
So I'm GLaD I got burned,Think of all the things we learned
只要想到這場實驗中我們學到的,我就覺得我被燒了也值得
(這邊是雙關語,那台電腦叫做GLaDOS,剛好英文的glad就是高興的意思)
for the people who are still alive. 
這都是為了那些還活著的人

Go ahead and leave me 
把我拋下,前進吧
I think I'd prefer to stay inside. 
我想我還是比較喜歡待在這裡頭
Maybe you'll find some one else to help you.
或許你可以(在外面的世界)找到別人來幫你
Maybe Black Mesa...
或許可以找黑山企業喔 (故事中設定黑山企業跟光圈科技互相競爭)
That was a joke HAHA!! FAT CHANCE!
我是開玩笑的啦,哈哈! 有很大的機會喔!
(有點前後矛盾,因為GLaDOS已經有點壞掉了,所以說出來的話可能也"不太正常")
Anyway this cake is great! 
總之這蛋糕太讚了!
Its so delicious and moist! 
超好吃的而且又軟綿綿的!

Look at me still talking when there's science to do.
唉呀,看看我,只顧著說話卻忘了還在作研究
When I look out there it makes me GLaD I'm not you.
當我看著外面的世界時,我真慶幸我不是你 (又是一次雙關)
I've experiments to run. 
我還有實驗要作
There is research to be done. 
還有研究要完成
On the people who are still alive. 
對那些還活著的人身上繼續作實驗

And believe me I am still alive.
相信我 -- 我是真的還活著
(遊戲最後玩家幹掉那台電腦中樞才好不容易逃出去)
I'm doing science and I'm still alive.
我還在作研究 -- 而且我仍然活著
I feel FANTASTIC and I'm still alive.
我感覺超棒的 -- 而且我仍然活著
While you're dying I'll be still alive.
當你快死的時候我應該還活著吧
And when you're dead I will be still alive.
可能你死了我都還會活著
Still alive. 
我仍然活著...
Still alive. 
我仍然活著...

0 Comments:

コメントを投稿